A billenős, a letolós és az óriás – KRAMPE pótkocsik a gazdák igényeire szabva

A billenős, a letolós és az óriás – KRAMPE pótkocsik a gazdák igényeire szabva

A növekvő üzemanyag-árak mellett minden korábbinál nagyobb figyelem irányul az agrárlogisztikára, és annak gazdaságos, hatékony megoldásaira. Eddig sem volt mindegy, hogy milyen pótkocsit választunk, de a következő években még körültekintőbbnek kell lenni a beruházások megtervezésekor. Az Agrospic Kft. által képviselt német Krampe márka a hazai gazdálkodók számára is széleskörű megoldásokat nyújt – legyen szó betakarításhoz kapcsolódó anyagmozgatásról, termény- vagy bármilyen más szilárd anyag szállításáról. A gyártó hagyományos, billenős, de letoló rendszerű pótkocsikat és dolly-kat is kínál, ráadásul az elmúlt években akár az 50 köbméternél nagyobb befogadó kapacitás is elérhetővé vált.

KRAMPE – egyedi, vagy széria pótkocsik

A KRAMPE erős, megbízható és több évtizedes tapasztalattal fejlesztett, valamint gyártott pótkocsi-választéka sokféle felszereltségben, számos célra megoldást jelent. A gyártó filozófiája egyszerű: nem létezik olyan, hogy „nem tudom megcsinálni”. Ez azt is jelenti, hogy a termékeik jelentős része a kezdetektől fogva egyedi módon az adott gazdaságra formálhatók, így azok a legnagyobb hatékonysággal végezhetik a feladatukat.

A gyártó azonban felismerte azt is, hogy vannak különösen népszerű járműtípusai, amiből Carrier néven szabványos sorozatokat hozott létre a megszokott, kiváló minőségben, ugyanakkor meghatározott, szabvány méretekben, nagyjából egységes felszereltséggel. Így a partnerek igényei szerint továbbra is elérhetőek a gazdaságra szabott pótkocsik, amik mellett megjelentek a szériatípusok. Ezek esetében csökkenteni lehetett a gyártási költségeket és a gyártási időt, így a magas minőség mára szélesebb körben is elérhető.

Óriásokban sincs hiány

A Krampe egyik legsikeresebb terméke a Big Body pótkocsisorozat, ami egészen óriási, akár 50 köbméteres raktérfogattal is elérhető. A 9,8 méteres belső hosszúságú szállítójármű a Big Body 980-es típusjelzést kapta.

A legnagyobb, tridem tengelyes járműnél, de a kisebb változatok esetében is a felépítmény oldalfala 3-4 milliméter, míg a fenéklemez 4 milliméter vastagságú acélból készül, az alvázat pedig nagy szakítószilárdságú, St.52 (vagy EN 10025) idomacélból gyártják.

A Krampe folyamatosan fejleszti típusait, azokat a gazdálkodói visszajelzések alapján a szántóföldekről, közutakról érkező igényekre hangolják. Ilyen változtatás volt például a Bandit termékcsaládnál, hogy az új szériák esetében a pótkocsik hátsó lámpáit a felépítmény hátsó falába süllyesztették, aminek köszönhetően az ürítés során azok kevésbé szennyeződnek.

De ugyancsak éveken át tesztelték az új, légrugós futómű-felfüggesztést, aminek alkalmazásával megmaradt a pótkocsik tengelyeinek szabadmagassága, miközben az alváz talajtól mért távolsága 10 centiméterrel csökkent. Mindezzel a Bandit súlypontja alacsonyabbra került, így az stabilabb lett.

A Krampe Bandit hevederes mezőgazdasági pótkocsicsalád egyébként tandem és tridem tengelyes változatokban 25,9 köbmétertől egészen 51,3 köbméter befogadó-kapacitásig érhetők el.

Egyre népszerűbb a letoló rendszer

A Krampe rendkívül széles, nagy teherbírású termékpalettával szolgálja ki mind a mezőgazdasági, mind az építőipari ágazatot – legyen szó például a különböző méretű, formájú és kivitelű billenős pótkocsikról. Újdonság, hogy a korábban kifejezetten az agráriumban végzett munkákhoz kifejlesztett RamBady letoló rendszerű eszközök 2022-ben bemutatott új típusát, a RamBody AS 620 Heavy Duty-t már földmunkákhoz, tereprendezéshez ajánlják.

Az egyre népszerűbb letoló technológiának egyébként számos előnye van, amit egyre több termelő fedez fel. Ilyen például a zárt térben történő, billentés nélküli lerakodás.

A letoló rendszerű pótkocsik oldalán jól látható ferde oszlopok a szerkezet stabilitását növelik, aminek köszönhetően növekedett a belső tér. A vékony kialakítás miatt a vonószerkezet nagy kormányszöget szavatol, aminek köszönhetően csökken a fordulókör. Az alkatrészek mindegyike a tengelycsövek fölött kapott helyet, ami garantálja azok biztonságát még nehéz terepen is. A Krampe letoló rendszerű pótkocsik alvázaira 3 év, míg a felépítményre és az egyéb alkatrészekre 1 év garancia vonatkozik.

Ismerje meg a KRAMPE teljes pótkocsi termékpalettáját:
>>> KÍNÁLATUNK <<<